Day 1&2 Los Angeles

Är hemma efter världens bästa resa, världens bästa! Jag är så otroligt fruktansvärt trött, har tryckt in så himla mycket på en vecka och flyget från Las Vegas gick vid 01.05 igår natt, jag sov på planet, på flygplatsen i Minneapolis där vi mellanlandade och på planet från Minneapolis till Chicago. Vilket resulterade i ungefär 4 timmar...sååå, underbart med skola imorgon osv.

Men tillbaka till resan, jag tänkte dela upp den i 4 olika delar; Los Angeles, Grand Canyon, Antelope Canyon och Las Vegas. För det blir alldeles för mycket om jag ska sriva allt i ett enda inlägg. So, let's start med Los Angeles. Vi anlände på LAX vid 21.00 - tiden på söndagen, vi tog en buss till biluthyrningen där våran minibuss väntade, men på grund av något problem så var vi tvugna att vänta på att få minibussen i cirka 2 h. Vi kom fram till vårat hotell runt midnatt, och alla däckade i stort sätt på en gång! Dagen där på var vi nere vid hotellfrukosten redan vid sju, eftersom vi  hade en lång dag framför oss! Vi körde ner till Hollywood Blvd, och gick på The Walk Of Fame, efter det, shoppade vi en stund (Jag och Linn gick runt i köpcentrumet, och plötsligt såg vi att det pågick en filminspelning av NCIS Los Angeles, vi blev totalt Starstruck och försökte gå till ställen där vi trodde att det fanns en chans att vi kunde komma med i filmen, men det var vakter överallt som sa åt oss att flytta på oss, hahaha) innan vi åkte tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för Santa Monica Beach! Det blåste väldigt kallt på stranden, men Valentina och Linn bestämde sig för att bada i alla fall, haha, fy! Vi promenerade en stund på The Pier och sedan åt vi på en jättemysig restaurang.

Dagen därpå tog vi minibussen till ett utsiktställe i LA, vi såg The Hollywood Sign. Innan det var dags att köra vidare mot Grand Canyon så åkte vi genom Beverly Hills och till Millions of Milkshakes, ett väldigt kännt Milkshakes-ställe i downtown LA, massor av kändisar har varit där, och det är tydligen The Kardashians favoritställe, haha!

Vid 2-tiden började vi den 8-timmars resan genom öknen till Grand Canyon. Jag blev fullkomligt förälskad i Los Angeles, vill verkligen tillbaka dit i framtiden!

Linn och Valentina

Sarah, min local cordinators dotter, sa att mannen till vänster på bilden är en kändis och han har varit med i en film, haha, jag hade aldrig sett honom förut, men kändis som kändis, right?

Jag och Emma på Hollywood Blvd

Alla utbytisar ♥♥

!!!!!

Alla utbytesstudenter plus Sheree's döttrar Sarah och Emily längst till höger!